Català
VidaCaixa Blog

Tres empleats de VidaCaixa participen en Imagine Express

Tres empleats de VidaCaixa participen en Imagine Express

Els tres guanyadors d’Innovida Idea, programa intern d’innovació de VidaCaixa, han participat en l’última edició d’Imagine Express. Aquest repte de creativitat reuneix 39 persones, que han estat seleccionades en reptes d’innovació celebrats en diferents punts de la geografia espanyola, per proposar respostes davant de problemes reals de negoci. Seguint la metodologia Lombard, desenvolupen una idea, creen un prototip i el presenten davant un jurat que han d’aconseguir convèncer en tan sols 5 minuts. Tot això en 3 dies i mentre travessen Europa amb tren.

Gemma Martínez, Albert Torre i Rafel Martínez són els participants (dreamers) de VidaCaixa. El 23 de febrer, juntament amb 36 somiadors més, van pujar al tren de la innovació amb destinació a París. Tenien al davant 3 intenses jornades de feina en equips de tres persones. Tots s’acabaven de conèixer i ja tenien el repte a la vista.

En les primeres cinc hores de viatge fins a arribar a la capital francesa havien de definir la idea que calia presentar amb el major detall possible: com podem solucionar el repte? És una idea viable? És una solució atrevida? Aquestes eren algunes de preguntes que s’havien de fer. L’objectiu era sorprendre el jurat. El dia següent el van passar a París, desenvolupant el projecte i preparant el pitch que tindria lloc l’endemà al matí, ja a Londres. Concretament a l’interior del mític London Eye.

Davant d’un comitè format per consellers delegats i business angels, els dreamers tenien cinc minuts per vendre la seva idea. Els guanyadors exposarien el seu projecte a 4 Years from Now (4YFN), trobada en el marc del Mobile World Congress 2018, de tornada a Barcelona.

L’equip de Rafel Martínez es va encarregar de donar una resposta a la necessitat de millorar l’experiència online dels clients d’Ikea. Per fer-ho, van crear una aplicació mòbil basada a oferir un dissenyador d’interiors online, el personal shopper del mobiliari de casa. Mitjançant intel·ligència artificial, aquest assistent permet al client obtenir suggeriments de productes basats en les seves necessitats i les seves eleccions anteriors, és a dir, en el que el sistema ja reconeix com l’estil i gust del client.

En el cas de l’equip d’Albert Torre, el repte es trobava en una qüestió de conscienciació social a la qual s’enfronta l’Institut Valencià d’Infertilitat (IVI). La preservació d’òvuls és una tècnica que permet incrementar les possibilitats de fecundació en parelles que retarden l’edat de tenir fills. No obstant això, per millorar les probabilitats d’èxit, és ideal dur a terme aquesta tècnica amb antelació. El tractament, però, requereix una inversió econòmica important i anticipar-se a la necessitat real: el moment en què es decideix tenir fills. Davant d’aquesta situació l’equip va idear un model de negoci que permet ajornar el pagament del tractament de preservació d’òvuls precisament a aquest moment, en el qual es decideix fer-los servir. Per fomentar la conscienciació l’equip va desenvolupar un prototip consistent en un dispositiu portàtil que permet dur a terme la prova diagnòstica en qualsevol moment i lloc a un cost baix, fet que permet millorar la informació que les dones tenen sobre la seva salut reproductiva.

Per la seva banda, Gemma Martínez participava en l’equip encarregat de plantejar una idea per al repte open, en el qual participen diverses empreses. Es tracta de Fly me to the moon, un un servei integral que ofereix un comiat alternatiu a éssers estimats difunts enviant-ne les cendres a l’espai i geolocalitzant el punt exacte a l’univers en el qual són escampades. El projecte s’enfrontava a diversos reptes que l’equip havia de resoldre: dissenyar un model de negoci, trobar distribuïdors del servei i recuperar les urnes que s’envien a l’espai per evitar generar brossa espacial. Com a resposta, l’equip de Gemma Martínez va dissenyar una app que permet contractar el servei i personalitzar els comiats triant la forma de l’urna, música, missatges i fotos. Una vegada enviat a l’espai i a una altitud de 30.000 metres, el recipient s’obre. El prototip compta amb un paracaigudes que s’adhereix a l’urna per poder recuperar-la després d’obrir-se. Un cop finalitzat el servei, gràcies al geolocalitzador es pot trobar al cel un record de l’ésser estimat en forma d’estel, llegir els missatges i escoltar la música triada. Per presentar el projecte i la seva viabilitat, l’equip va crear un prototip que es va llançar al cel a manera de prova i va ser tot un èxit.

Els equips de Gemma Martínez i Albert Torre van ser seleccionats per a la segona fase del programa: exposar la seva idea a 4YFN en un auditori amb més d’un centenar de persones. Tots tres van culminar així una experiència intensa i trencadora que, malgrat el cansament, valoren de forma molt positiva. “Per mi, la combinació (explosiva) de les dues realitats —guiada a través de la metodologia d’innovació Lombard— és la base de l’èxit del programa: una experiència molt satisfactòria en l’àmbit personal amb un resultat de valor per a les companyies participants”, va explicar Rafel Martínez. En paraules d’Albert Torre: “Aquesta experiència m’ha obligat a sortir de la meva zona de confort molt més que no m’esperava. Gràcies a això m’ha canviat la percepció davant de nous reptes: puc amb molt més que no em pensava”. “La intensitat amb la qual es viu tota l’experiència fa que no importi el temps ni el lloc sinó l’objectiu comú que perseguim en equip”, explicava Gemma Martínez. Enhorabona a tots tres pel vostre gran èxit!

Això també t’agradarà

I tu, tens cap dubte?

Pregunta als nostres experts

Todos los campos son obligatorios

Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Si continues navegant, considerem que acceptes que n'utilitzem. Més informació aquí.