Català
VidaCaixa Blog

Quins són els veritables beneficis dels sucs ‘detox’?

Quins són els veritables beneficis dels sucs ‘detox’?

Els sucs depuratius estan guanyant més seguidors que mai. Des de fa alguns anys i influenciats directament per les modes nord-americanes, el nombre de persones que opten per consumir aquestes barreges de fruita i verdura natural està creixent considerablement. Avui, coincidint amb el Dia Mundial de l’Alimentació, volem posar l’accent en els beneficis que aquesta beguda aporta al nostre organisme.

Els sucs verds, més coneguts com a begudes detox, s’han convertit en la rutina diària de moltes celebrities. Això no obstant, no es tracta pas d’una moda passatgera. Des de fa alguns anys, nutricionistes i dietistes recomanen el consum d’aquesta beguda pels beneficis directes que aporta al nostre organisme. És el cas de Carla Zaplana, nutricionista, dietista i coach de salut, que en el seu llibre Sucs verds explica com aquesta beguda depurativa va transformar la seva manera d’alimentar-se.

Compostos per vegetals de fulla verda (espinacs, enciam, créixens, col arrissada o fulles de mostassa) i un toc dolç procedent de la fruita, aquests sucs ‘detox’ estan carregats de nutrients que el nostre organisme absorbeix fàcilment i de substàncies que ajuden a processar els greixos. A més, estan plens de vitamines, minerals, enzims i fitonutrients que protegeixen el nostre cos.

I els beneficis no s’acaben aquí. Consumir un suc d’aquest tipus cada matí ens ajuda a ingerir els nivells de micronutrients recomanats per la Federació Espanyola de Societats de Nutrició, Alimentació i Dietètica, ens oxigena la sang gràcies a l’aportació de clorofil·la que té la verdura, regula el trànsit intestinal i retarda l’envelliment, ja que és una font molt important d’antioxidants.

Saludable però no suficient

Això sí, val la pena tenir en compte que el consum d’aquesta beguda no supleix la quantitat de fruita i verdura recomanada per l’OMS, ni té efectes miraculosos si no va acompanyada d’un estil de vida saludable i una alimentació sana.

Segons la Federació Espanyola d’Indústries d’Alimentació i Begudes (FIAB), els sucs no haurien de substituir les cinc peces de fruita i verdura recomanades al dia. Hi ha certs nutrients que es perden en elaborar la beguda i d’altres que es concentren a la polpa. A més, ens perdríem determinats tipus de fruita que, per la seva textura, no s’inclouen en aquests sucs, com ara el plàtan.

La clau és que el suc sigui natural i que estigui elaborat amb productes frescos. Tot seguit presentem sis receptes per preparar aquesta beguda, segons l’objectiu que tinguem. A Internet hi ha, a més, una infinitat de vídeos per poder preparar els sucs més gustosos:

Sucs energètics:

– Un grapat d’espinacs, 4 pastanagues, 1 poma, 1 llimona i mitja remolatxa.

– 1 poma, baies de goji, llevat de cervesa i te matcha

Sucs depuratius:

– 1 poma, 1 cogombre, 1 tija d’api, 1 fulla de col llombarda i una cullerada de chía.

– 3/4 de tassa de fulles d’espinacs, 1/2 tassa de fulles d’enciam romà, 1 tija d’api gran, 3 fulles de bleda i 1 poma petita de color vermell.

Sucs per cremar greixos:

– 4 pastanagues, 1 bròquil petit, 1 cogombre, 1 tija d’api i 1 llimona.

– 1 kiwi, 5 fulles d’espinacs, 3 fulles d’enciam i 1 cullerada de mel natural.

Preocupar-nos sobre què mengem és una de les claus per complir anys amb més energia i salut. És al nostre abast apostar per una dieta sana i senzilla que ens permeti viure al màxim cada moment de la nostra vida.

Això també t’agradarà

I tu, tens cap dubte?

Pregunta als nostres experts

Todos los campos son obligatorios

Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Si continues navegant, considerem que acceptes que n'utilitzem. Més informació aquí.