Català
VidaCaixa Blog

Somriu al Blue Monday. No, no és el dia més depriment de l’any

Somriu al Blue Monday. No, no és el dia més depriment de l’any

La premsa anglosaxona fa anys que ho anuncia als quatre vents, i la nacional es suma a catalogar el tercer dilluns de gener: el dia més trist de l’any, el ‘Blue Monday‘. I per què avui i no dilluns passat, o el primer dia de setembre a la tornada de les vacances, o qualsevol altre dia que imaginem? Doncs com a conseqüència d’una fórmula matemàtica sense gaire sentit, que es basa en fets tan sui generis com els següents:

  1. Mal temps per estona. Just aquest any ha coincidit a Espanya amb l’arribada del primer temporal de fred després de setmanes i setmanes d’assolellat anticicló.
  2. Propòsits d’Any Nou encara per estrenar. I és que, després de 19 dies de 2015, quanta gent s’ha posat seriosament amb les promeses que va fer al tancament de l’any passat?
  3. Pujada de gener. A VidaCaixa us hem donat alguns consells per superar la ressaca de les festes nadalenques, però quants els heu posat en pràctica?
  4. Per si fos poc, avui és dilluns.

Que avui sigui el dia més trist de l’any “no té ni cap ni peus” segons el doctor en neurociència Dean Burnett, en aquest article al diari The Guardian. Burnett sospita que es tracta d’una campanya comercial que serveixi com a justificació perquè la gent es doni un caprici o una simple ocurrència per omplir pàgines de diaris, espais a internet i minuts de televisió.

David G. Natal, Responsable de l’Àrea de Consumer Engagement de Llorente&Cuenca, va encara més enllà i explica que “el Blue Monday té un origen marquetinià reconegut, ja que el concepte neix per una campanya de la companyia Sky Travel”. Com a contrapartida, cada vegada són més les marques que utilitzen el Blue Monday per projectar el sentiment contrari al de la negativitat: “Ho estem veient avui amb Paramount, que ha llançat a través de Bob Esponja el Dia de la Positivitat“, apunta G . Natal.

Per a Patricia Planas, psicòloga clínica, “basar les emocions i sentiments a una fórmula matemàtica és una exageració”. Planas afegeix: “És cert que factors com el fred, la pluja o les poques hores de sol afecten l’estat d’ànim, però preveure que el dia més trist de l’any sigui el tercer dilluns del mes de gener no té sentit des del punt de vista de la psicologia”.

Per poder contrarestar els bombardejos de mitjans de comunicació i altres missatges sobre la tristesa que es respira durant aquest dia, la psicòloga recomana “no donar-li importància i escoltar-nos més a nosaltres mateixos”.

Mireu de quantes formes es pot dir que el Blue Monday no té sentit perquè quedi ben clar.

Això també t’agradarà

I tu, tens cap dubte?

Pregunta als nostres experts

Todos los campos son obligatorios

Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Si continues navegant, considerem que acceptes que n'utilitzem. Més informació aquí.