Català
VidaCaixa Blog

Tot allò que has de saber sobre innovació, per Ferran Adrià

Tot allò que has de saber sobre innovació, per Ferran Adrià

A VidaCaixa creiem que la innovació ha de formar part de la nostra cultura, del nostre treball diari. Però, a vegades, cal començar per replantejar-se les bases. Què és innovar? Com podem saber si tenim una bona idea?

Ningú millor que Ferran Adrià ens podria introduir en el món de la creació i el que significa. Considerat com un dels millors xefs del món, Ferran Adrià ha revolucionat la gastronomia mundial amb creacions abans mai vistes.

Aquest geni de la creativitat avui es dedica exactament a això: a innovar. A través del BulliLab, el seu nou projecte, investiga el procés creatiu i la innovació buscant, gairebé com un alquimista, la fórmula de la creativitat.

Ferran Adrià va formar part del dia de la Innovació de VidaCaixa, oferint una classe magistral sobre innovació.

“Crear i que algú ho compri”

Tal com va explicar, innovar té moltes definicions, però el més important, més que ser el primer, és crear alguna cosa nova que sigui rellevant per als altres: “Innoves quan crees alguna cosa i algú ho compra”.

El procés creatiu ni comença ni s’acaba amb la idea en si mateixa. Les males idees també són importants: “Cal arxivar les males idees, sobretot per no repetir-se”, va apuntar. I què passa amb la passió? Per a Adrià, la passió no és un ingredient imprescindible en la fórmula de l’èxit. “No podem demanar passió, però sí professionalitat”, va explicar. “Passió és dedicar a la feina setze hores al dia, és gairebé anteposar a la teva vida allò que fas, i demanar això és contraproduent”, va afegir.

El Dia de la Innovació a VidaCaixa

El programa intern d’innovació de VidaCaixa, Innovida, posa en marxa la creativitat dels seus empleats per proposar noves idees de negoci. A la seva darrera edició, deu equips havien de respondre a un dels dos reptes plantejats proposant solucions específiques d’estalvi per a col·lectius molt concrets: els millennials i les dones.

Els 74 participants en aquest projecte han desenvolupat les seves habilitats creatives a través de més d’una desena de tallers impartits per experts en els darrers mesis. De tots ells, 28 van arribar a la final, on van presentar les seves propostes davant més de 300 persones i un jurat format pel Comitè de Direcció de VidaCaixa. A més, per al repte Innovida Open, es va comptar amb la participación de 10 estudiants procedents de diferents universitats que van aportar una nova visió al negoci.

Promoure l’estalvi a llarg termini

Tal com va constatar l’any passat el Baròmetre de VidaCaixa “L’estalvi en la generació millennial, tres de cada quatre joves d’entre 25 i 35 anys estalvien avui dia pensant en el seu futur. De mitjana, estalvien 155 € al mes, quantitat que representa un 17% dels seus ingressos.

Però el més important és que aquest col·lectiu ha canviat la seva manera de relacionar-se amb les entitats financeres. Així doncs, és possible oferir-los una solució adequada a les seves necessitats, al seu estil de vida i pensant en el futur? La resposta és sí. Així ho va demostrar l’equip que va guanyar aquest repte, plantejant el desenvolupament d’una aplicació mòbil amb la qual els més joves podran vincular l’estalvi al seu estil de vida.

Hernán Lew, Transformació Multicanal; Abhas Mrig, estudiant d’ESADE, i Carla Marnet i Aitor Cruz, Unitat de Proposta Comercial a Empreses, integren l’equip que va aconseguir el premi d’Innovida Open: un taller d’innovació de tres dies al BulliLab. Properament us explicarem tots els detalls d’aquest taller. No us ho podeu perdre!

Llegeix també: Tres de cada quatre millennials estalvien per al seu futur

Per la seva banda, Albert Torre, de l’àrea de Control de Gestió; Gemma Martínez, de gestió de la Demanda i Projectes, i Rafael Martínez, d’Organització i Processos, formaven l’equip que va convèncer el jurat i va aconseguir el premi d’Innovida Idea, oferint una solució de promoció de l’estalvi a llarg termini per a les dones. L’estudi d’IESE i VidaCaixa “Impacte de les pensions en la dona” va revelar que, mentre que els homes han treballat una mitjana de 43,4 anys, les dones només ho han fet de manera remunerada durant una mitjana de 12,8 anys, la xifra més baixa d’Europa. Aquesta situació provoca que les dones estiguin menys protegides davant situacions de reducció d’ingressos, com la jubilació. Els tres guanyadors d’aquesta categoria tindran l’oportunitat de participar en el proper repte Imagine Express i posar a prova, de nou, els seus dots creatius.

Llegeix també: El valor d’intentar una cosa nova

Això també t’agradarà

I tu, tens cap dubte?

Pregunta als nostres experts

Todos los campos son obligatorios

Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Si continues navegant, considerem que acceptes que n'utilitzem. Més informació aquí.