Canal de consultes i denúncies
Canal de consultes i denúncies
VidaCaixa disposa d’un Canal de consultes i denúncies, essencial en la prevenció i correcció de possibles incompliments normatius, així com de les pautes de comportament definides en el seu Codi Ètic i altra normativa interna vinculada. Pots accedir al canal per aquí
El Canal de consultes i denúncies es posa a disposició dels Consellers, Empleats, Mediadors i Proveïdors de VidaCaixa, per tal de facilitar la comunicació confidencial i àgil sobre possibles consultes i irregularitats amb potencial transcendència ètica o penal que pugui advertir en el desenvolupament de la seva activitat professional a VidaCaixa.
Finalment volem agrair-te la utilització del Canal, amb això demostra el compromís amb els valors i principis ètics d'actuació de VidaCaixa, amb què es genera la confiança necessària per operar en el mercat.
> Motius d’inadmissió de les consultes
VidaCaixa ha establert una sèrie de criteris d’admissibilitat de les consultes. D’acord amb aquests criteris, NO s’admetran:
- Consultes realitzades per col·lectius diferents dels previstos (Consellers, Empleats, Mediadors i Proveïdors). Per tant, no s’admetran consultes que provinguin d’ex-empleats de VidaCaixa o de clients.
- Consultes presentades per persona interposada (p. ex., Persona de RH que consulta en nom d’un empleat).
- Consultes col·lectives (p. ex., Empleat que envia consulta en nom seu i d’altres empleats, pel fet que l’objecte de la consulta afecta tots ells).
- Consultes genèriques (p. ex., ‘Voldria saber si la conducta x es contrària a la normativa interna’).
- Consultes relatives a fets que es trobin en seu judicial.
> Motius d’inadmissió de les denúncies
VidaCaixa ha establert una sèrie de criteris d’admissibilitat. D’acord amb aquests criteris, NO s’admetran:
- Denúncies realitzades per col·lectius diferents dels previstos (Consellers, Empleats, Mediadors i Proveïdors). Per tant, no s’admetran denúncies que provinguin d’ex-empleats de Vida Caixa o de clients i, en aquest darrer cas, el Servei d’Atenció al Client serà el conducte adequat.
- Denúncies relatives a conductes de tercers que no siguin Consellers, Empleats, Mediadors o Proveïdors, tret de les denúncies vinculades a la categoria ‘Abús de mercat’, en què també seran admeses les denúncies sobre operativa de clients.
- Denúncies presentades per persona interposada (p. ex., Director denuncia en nom d’un empleat del seu equip).
- Denúncies col·lectives (p. ex., Denúncia d’un col·lectiu d’empleats).
- Denúncies no fundades en sospites o indicis racionals (p. ex., ‘L’actuació de la persona X em sembla sospitosa, em fa dubtar de la seva adequació a la normativa interna’).
- Denúncies genèriques per no incloure el conjunt de dades que es consideren mínimes per a les denúncies: conductes realitzades, data/es en què van tenir lloc els fets, centre/s implicats i tipologia de normativa incomplerta (p. ex., ‘Un company du a terme males pràctiques de comercialització amb alguns clients’).
- Denúncies sobre fets no denunciables per no suposar cap il·lícit o incompliment ètic.
- Denúncies relatives a fets que es trobin en seu judicial.
- Denúncies que mostrin mala fe de forma manifesta (p. ex., Denúncia presentada diverses vegades amb un relat diferent dels fets).