La teva privacitat és important per a nosaltres

VidaCaixa utilitza cookies pròpies i de tercers per analitzar la teva navegació amb finalitats estadístiques de personalització (e.g. idioma) i publicitaris, inclòs el mostrar publicitat personalitzada a partir d'un perfil elaborat sobre la base de la teva navegació.
Prem per tenir més informació o per configurar o rebutjar el seu ús . També pots acceptar totes les galetes prement el botó "Acceptar i seguir navegant"

VidacaixaCorporativoBuscadorHeader

Publicador de continguts

VidaCaixa supera els 147.000 milions d'euros en recursos gestionats

  • L'entitat abona més de 3.000 milions d'euros en prestacions que contribueixen a protegir la qualitat de vida de prop de 800.000 persones.
  • El Pla de Pensions de la Construcció, gestionat per VidaCaixa, supera el milió de partícips.

VidaCaixa ha tancat el mes de juny amb un volum de recursos gestionats superior als 147.000 milions d'euros, un 11% més, fet que ha permès incrementar el valor de l'estalvi a llarg termini dels seus més de 7,3 milions de clients. L'excel·lent gestió de les inversions, juntament amb la bona dinàmica comercial, ha contribuït a tancar el semestre amb un benefici net consolidat de 690,7 milions d'euros (+7% respecte al juny de l'any passat).

Des de començaments de l’any, VidaCaixa ha comercialitzat un total de 8.907 milions d'euros en primes i aportacions (+33%). El 77% correspon a estalvi que els clients de VidaCaixa han canalitzat exclusivament a través d'assegurances, especialment de rendes vitalícies, unit linked i productes garantits. Les assegurances d'estalvi agrupen un total de 90.000 milions d'euros en provisions.

En aquest periode, VidaCaixa ha abonat més de 3.000 milions d'euros en prestacions, un 5% més que durant el primer semestre del 2025, a prop de 800.000 persones. La major part d'aquest import correspon a cobertures destinades a ajudar els seus clients a mantenir la qualitat de vida durant la jubilació i a protegir-los davant de situacions d'especial vulnerabilitat, com ara l'aparició d'una malaltia greu. Les malalties greus, com el càncer, han comportat un total de 1.900 casos de pagament de prestacions.

Assegurances d'estalvi

En un context marcat pel creixent interès dels estalviadors per planificar el seu futur financer, les solucions d'estalvi de VidaCaixa han mantingut una evolució molt positiva durant el semestre. La comercialització de rendes vitalícies ha assolit els 3.004 milions d'euros en primes, un 14% més que en el mateix període de l'any anterior, consolidant-se com una de les principals alternatives per generar ingressos recurrents durant la jubilació.

Per la seva banda, els unit linked, productes que combinen els avantatges d'una assegurança de vida amb la inversió als mercats financers, han sumat 1.743 milions d'euros en primes, un 43% més que l'any passat. Aquest avenç posa de manifest el creixent interès dels clients per solucions d'estalvi i inversió adaptades als seus objectius financers a llarg termini. Dins de l'oferta de Unit Linked, destaca especialment el Valor Activo Unit Linked, que acumula una rendibilitat anualitzada del 10,49% i del 12,07% a tres anys.

Així mateix, les assegurances d'estalvi garantides del segment individual han superat els 1.600 milions d'euros en primes.

Estalvi per a la jubilació

MyBox Jubilació, el servei de planificació de la jubilació, ha registrat 603 milions d'euros en primes i aportacions, un 28% més en termes interanuals. Aquesta solució continua reforçant l'estalvi periòdic entre els clients a llarg termini, amb més de 360.000 persones que fan aportacions recurrents.

Les aportacions als plans de pensions individuals han assolit els 553,4 milions d'euros, un 20% més que durant el primer semestre de l'exercici anterior. Els plans de pensions de la gamma Destino destaquen com els més rendibles en el que portem del 2026, amb rendiments acumulats d'entre el 6,08% i el 12,96%. La seva evolució evidencia la solidesa d'una estratègia d'inversió que ajusta el nivell de risc al termini previst per assolir els objectius d'estalvi.

Assegurances de vida

Les primes de les assegurances de vida risc individuals han assolit els 663,6 milions d'euros, amb un creixement interanual del 14,5%. MyBox Vida es consolida com la principal solució de protecció personal en el segment individual, amb 346 milions d'euros en primes acumulades durant els sis primers mesos de l'any. Aquesta assegurança inclou cobertures especialment àmplies —invalidesa i malalties greus—, juntament amb la garantia d'una quota fixa durant els tres primers anys.

Estalvi i protecció per a empreses i autònoms

En el segment d'empreses i autònoms, les primes i aportacions totals han registrat 1.327 milions d'euros, fet que representa un creixement del 20% respecte al mateix període de l'any anterior.

D'aquesta xifra, 523 milions d'euros corresponen a assegurances d'estalvi (+13%), 362 milions d'euros a assegurances de vida (+9%) i 442 milions d'euros a plans de pensions (+41%). L'increment d'aquest darrer es deu a l'evolució positiva de les aportacions al pla de pensions d'ocupació simplificat del sector de la construcció, que ja compta amb 1.091.783 partícips i un patrimoni de 387,1 milions d'euros.

Aquesta sòlida dinàmica comercial també es reflecteix en els recursos gestionats del segment, que se situen en 31.221 milions d'euros, un 7% més que l'any anterior. Els resultats posen de manifest la creixent rellevància de les solucions de previsió, estalvi i protecció canalitzades a través de les empreses, que continuen consolidant-se com una fórmula eficient i valorada tant per les organitzacions com pels seus empleats.

VidacaixaForm New

Subscriu-te al nostre butlletí electrònic

Aprendràs a gaudir del teu futur sense preocupacions