Publicador de continguts
Fitxers adjunts
Descarrega tots els fitxers disponibles d’aquesta nota de premsa
VidaCaixa obté un benefici de 329,3 milions d’euros fins al març, un 10,6% més
- El nombre de clients que estalvien de manera periòdica supera per primera vegada el milió. Les aportacions mitjanes se situen en 153 euros mensuals.
- El pla d’ocupació simplificat del sector de la construcció, gestionat per VidaCaixa, arriba als 700.000 partícips en menys de dos anys des del seu llançament.
- La companyia llança dues EPSV preferents per a autònoms, amb la qual cosa complementa la seva proposta de valor per a aquest col·lectiu al País Basc.
VidaCaixa ha tancat el primer trimestre del 2025 amb un benefici net de 329,3 milions d’euros, un 10,6% més que en el mateix període de l’any anterior. L’increment en el compte de resultats s’atribueix a un volum més gran de recursos gestionats i a una excel·lent gestió de la cartera, que ha permès mitigar la situació dels mercats financers.
Al tancament de març, el volum de primes i aportacions va assolir els 3.184,6 milions d'euros. A més, les provisions matemàtiques dels assegurances d'estalvi es van situar en 76.481,4 milions d'euros, cosa que reflecteix la solidesa en la constitució d'estalvi a llarg termini. Així mateix, s'observa una evolució positiva en les aportacions periòdiques, que superen per primera vegada el milió de clients, i que subratlla la importància de la planificació financera per a la jubilació.
Fins al març, l’entitat ha abonat 1.518,9 milions d’euros en prestacions (+3,9%), la qual cosa ha repercutit en el benestar financer de més de 730.000 clients i de les seves famílies. D’aquests, 708 milions s’han pagat en forma de rendes, 245,9 milions en forma de venciments i 564,7 milions en forma de capitals. El 87% dels beneficiaris de prestacions són clients més grans de 65 anys, cosa que els ha permès rebre un complement a la seva pensió per jubilació. Aquestes dades reflecteixen el valor social inherent a la missió de VidaCaixa com a asseguradora: protegir les persones i, especialment, el col·lectiu sènior davant el repte de la longevitat.
VidaCaixa gestiona 129.335,4 milions d’euros en actius (+2,81% respecte al març del 2024). D’aquests, 8.072,8 milions són de BPI Vida e Pensões. La xifra de clients, per la seva banda, es manté estable en els 6,9 milions.
Evolució exitosa del negoci d’estalvi sistemàtic: més d’un milió de clients amb aportacions periòdiques
Disposar de l’oferta més completa del mercat d’assegurances d’estalvi i rendes vitalícies permet a la companyia oferir als seus clients el producte més adequat a les seves necessitats en funció del moment vital en què es troben. Més d’un milió de clients efectuen aportacions periòdiques als seus productes, un 4% més que l’any passat, i ja és rècord històric d’estalvi periòdic a VidaCaixa. La mitjana de les aportacions també s’ha incrementat, fins a situar-se en els 153 euros mensuals (+3,4%).
Per negocis, el total de primes en productes d’estalvi s’ha situat en els 2.236,4 milions d’euros. D’aquests, 2.065,5 milions d’euros corresponen al segment individual, en el qual rendes vitalícies i unit linked han tingut un acompliment destacat.
Concretament, les rendes vitalícies han acumulat un total de 957,9 milions d’euros en primes i, en concret, les assegurances d’estalvi unit linked 795,5 milions d’euros. En aquest període ha destacat Valor Actiu Unit Linked, una assegurança que rendibilitza el patrimoni mitjançant una inversió basada en la gestió activa, amb la seguretat que l’aportació està garantida en cas de mort durant deu anys o fins que es compleixin els 100 anys.
Per la seva banda, MyBox Jubilació ja disposa de 280.000 clients i 1.825 milions d’euros en patrimoni acumulat en els productes vinculats al servei. La solució estrella d’estalvi periòdic per a la jubilació del Grup CaixaBank és una aposta decidida de l’entitat, que busca posar a disposició dels seus clients fórmules que combinen liquiditat, rendibilitat i protecció.
En el segment col·lectiu, les primes s’han situat en els 171 milions d’euros, un 32,7% més.
Plans de pensions: rendibilitats superiors a les del mercat a llarg termini
Al tancament del trimestre, els plans de pensions individuals han acumulat 262,7 milions d’euros en aportacions (-0,1%).
Els plans de pensions individuals de VidaCaixa mantenen rendibilitats superiors a les del mercat: 6,2% anualitzat a 5 anys (davant el 5,7% del mercat) i 2,6% a 10 anys (davant el 2,2% del mercat).
Un procés d’inversió consistent, la diversificació, la gestió activa i la inversió socialment responsable són els pilars de l’estratègia d’inversió de VidaCaixa, que permeten a l’entitat registrar rendibilitats superiors a les del mercat en el llarg termini..
En el segment col·lectiu, les aportacions a plans de pensions s’han situat en els 151,7 milions d’euros, un 15,7% més. El creixement s’atribueix a l’adhesió de nous partícips al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat (PPOS) del sector de la construcció i al dels autònoms, promogut per l’Associació de Treballadors Autònoms (ATA). El pla de la construcció disposa actualment de més de 700.000 partícips i 177,6 milions d’euros de patrimoni sota gestió.
VidaCaixa ha iniciat la comercialització de dues EPSV (Entitat de Previsió Social Voluntària), una de renda fixa mixta i una altra de renda variable mixta, destinades exclusivament a professionals autònoms que vulguin estalviar per a la jubilació o que vulguin oferir-ho als seus empleats com a avantatge social. Amb aquest llançament, l’entitat busca complementar l’oferta per a aquest col·lectiu al País Basc.
Assegurances vida-risc: més d’un milió d’assegurats amb MyBox Vida
Les assegurances vida-risc han arribat als 533,8 milions d’euros en primes, un 10,2% més que l’any passat. D’aquests, 284,3 milions d’euros corresponen al segment individual (+12,9%) i 249,5 milions d’euros a col·lectius i pimes (+7,3%).
MyBox Vida ja supera el milió d’assegurats (1.027.129), després de 5 anys des de la seva posada en marxa. Aquesta assegurança es distingeix al mercat per les seves àmplies cobertures, que inclouen invalidesa i malalties greus. A més, igual que altres productes de la gamma MyBox de CaixaBank, manté les quotes durant els primers tres anys. MyBox Vida Negocis, la proposta de valor per al segment d’empreses, ja disposa de més de 263.000 clients.