Vés enrere

[F38][NdP-219] VidaCaixa va guanyar 144,3 milions d’euros en el primer trimestre

VidaCaixa va guanyar 144,3 milions d’euros en el primer trimestre

MADRID, 03 DE maig DE 2018
  • Compartir
  • El volum total de primes i aportacions va assolir els 2.966,2 milions d’euros.
  • La companyia lidera el rànquing de primes de vida, amb una quota de mercat del 29%, i el de plans de pensions, amb el 23,6% del patrimoni.
  • El patrimoni total gestionat va superar els 82.000 milions d’euros.
  • Entre gener i març, VidaCaixa va abonar als seus clients 1.165 milions d’euros en prestacions, un 16,5% més.
  • L’entitat té 4,7 milions de clients, un 2,8% més.

Madrid, 3 de maig de 2018. VidaCaixa, entitat líder del sector assegurador a Espanya, va obtenir un benefici net consolidat de 144,3 milions d’euros en el primer trimestre, un 17,2% més que l’any passat. Aquest increment s’atribueix al bon comportament de tots els negocis, en què destaca especialment el negoci de risc.

El total de primes comercialitzades fins al març va assolir els 2.966,2 milions d’euros, un 26% menys que en el primer trimestre de 2017, període en el qual es va experimentar un creixement extraordinari per sobre del 50%. Aquest volum de primes reflecteix un ritme de negoci estable per a VidaCaixa. En un entorn marcat pel manteniment dels tipus d’interès baixos, els productes del negoci de risc són els que han presentat un millor comportament. Les aportacions a aquestes solucions van créixer per sobre del 20%.

L’entitat manté el primer lloc en el rànquing de vida amb una quota de mercat del 29%. També lidera el mercat de plans de pensions amb el 23,6% del patrimoni total gestionat en aquests productes.

El volum de recursos gestionats va pujar a 82.641,8 milions d’euros, un 15,5% més. D’aquests, 53.079,1 milions corresponen a assegurances de vida. La resta, 29.562,7 milions corresponen a plans de pensions i EPSV.

El volum de clients va créixer a un ritme del 2,8% i va superar els 4,7 milions. Durant els tres primers mesos de l’any i entre la totalitat dels seus clients, l’entitat va distribuir 1.165 milions d’euros en prestacions (+16,5%).

Rànquing de grups: Primes vida

VidaCaixa lidera el rànquing de companyies amb una quota del 29%. La variació en el volum de primes en relació amb l’extraordinari any anterior va ser del -34,5%. Tanmateix, aquest volum de primes va en consonància amb la resta de trimestres del 2017.

Rànquing de Plans de Pensions – Total Mercat

VidaCaixa manté el seu lideratge també en plans de pensions. La companyia va avançar 0,4 punts en quota de mercat fins a assolir el 23,6%. Va gestionar un patrimoni total de 25.975 milions d’euros (29.562,7 milions d’euros tenint en compte també EPSV), un 3,9% més que en el primer trimestre de l’any passat.

Rànquing de Plans de Pensions – Sistema Individual

En el sistema individual, VidaCaixa es manté com a primera entitat en el rànquing, amb un increment del 7,1% en patrimoni gestionat i millorant la seva quota de mercat en 0,8 punts fins a assolir el 23,4%. El mercat, que creix un 3,4%, s’hauria expandit un punt menys sense el negoci de VidaCaixa.

Rendibilitat dels plans de pensions VidaCaixa vs. el mercat

VidaCaixa ha obtingut una rendibilitat del -0,07%, davant del -0,43% del conjunt de fons de pensions gestionats del sistema individual a Espanya. La caiguda de la renda variable juntament amb la depreciació del dòlar davant de l’euro en aquest primer trimestre han afectat negativament la rendibilitat dels fons de pensions malgrat la rendibilitat positiva dels mercats de renda fixa. En aquest entorn complicat de mercat, VidaCaixa ha superat la rendibilitat mitjana del sector gràcies a una gestió discrecional i un control exhaustiu dels riscos associats a les inversions.

El negoci de l’estalvi

Del total de primes i aportacions acumulades, 2.554,5 milions d’euros corresponen al negoci de l’estalvi, un 30,4% menys que fa un any.

L’estalvi individual és el segment que té un pes més important, i que acumula un total de 2.295 milions d’euros en primes. Destaquen les assegurances vida estalvi que van suposar un 86% del total d’aquest negoci.

En el període de referència, va destacar especialment la contractació dels productes següents:

  • Renda Vitalícia Inversió Flexible, que va acumular un total de 860 milions d’euros.
  • Les solucions d’estalvi sistemàtic, com el Compte CaixaFutur (PIES i AIELT), que van sumar un total de 502 milions d’euros.

Les aportacions a plans de pensions individuals van assolir 318,7 milions d’euros, amb un descens del 8,5% en relació amb l’any passat.

En el segment de col·lectius, les aportacions a plans de pensions d’ocupació van créixer un 78,5% amb relació a l’any passat, a causa de l’efecte de la integració de BPI Vida e Pensõés. Van sumar 125,6 milions d’euros i 11.441 milions en patrimoni gestionat. Les primes a solucions d’estalvi d’aquest segment van ser de 133,9 milions d’euros, un 5% més.

Negoci de risc

Les primes de vida risc van assolir els 411,7 milions d’euros, un 21,1% més que fa un any. Aquest creixement es distribueix de forma bastant equitativa entre el segment d’individuals i el de col·lectius. Al primer li corresponen 175,7 milions d’euros i al segon, 236 milions d’euros. Pel que fa a la variació respecte al primer trimestre de l’any passat, individuals va créixer un 19,2% i col·lectius un 22,5%.

VidaCaixa és l’entitat líder en el sector assegurador a Espanya. Integrada a CaixaBank, compta a més amb el 49,92% de SegurCaixa Adeslas i la totalitat del capital social de BPI Vida e Pensões. Gonzalo Gortázar és el president de VidaCaixa, Tomás Muniesa és el vicepresident executiu-conseller delegat i Javier Valle, el director general.

Descarrega la nota de premsa