Vés enrere

[F38][NdP-142] VidaCaixa, nova denominació del grup assegurador de “la Caixa”

VidaCaixa, nova denominació del grup assegurador de “la Caixa”

BARCELONA, 22 DE novembre DE 2010
  • Compartir
A partir del proper any 2011, VidaCaixa, S.A. –el grup assegurador de “la Caixa”, integrat a Criteria CaixaCorp– passarà a denominar-se VidaCaixa Grup, S.A. La nova denominació implica...

Després de la integració d’Adeslas, el nou grup es configura com a referent indiscutible en el sector assegurador espanyol de vida i salut

El grup, que va néixer el 1992 i és líder en previsió social complementària i salut a Espanya, canalitza l’activitat asseguradora i de previsió de “la Caixa”.

VidaCaixa Grup integrarà un ventall de marques per als diferents àmbits en què opera: VidaCaixa Adeslas (salut), VidaCaixa estalvi (vida-estalvi i plans de pensions), VidaCaixa vida (vida-risc i accidents), VidaCaixa auto, VidaCaixa llar i VidaCaixa empreses.

En la nova arquitectura es manté la marca Adeslas, que aporta l’especialització en el ram de salut, com a companyia líder del sector sanitari privat a Espanya.

Actualment és el segon grup assegurador a Espanya, amb sis milions de clients, un canal de distribució integrat per 1.800 agents i corredors d’assegurances i més de 220 oficines pròpies, a més de les 5.300 oficines de “la Caixa”.

 

A partir del proper any 2011, VidaCaixa, S.A. –el grup assegurador de “la Caixa”, integrat a Criteria CaixaCorp– passarà a denominar-se VidaCaixa Grup, S.A. La nova denominació implica una transformació de l’arquitectura de marca que inclou la identificació dels diversos rams asseguradors en què opera la companyia.

Actualment, després de la integració d’Adeslas, VidaCaixa (a partir del 2011, VidaCaixa Grup), se situa com a referent indiscutible en assegurances de vida i salut, i com el segon grup assegurador d’Espanya, i la seva aportació suposa el 17% del resultat de la seva matriu, Criteria CaixaCorp. El grup disposa d’un univers de sis milions de clients, entre individuals i col·lectius; un canal de distribució integrat per més de 1.800 agents i corredors d’assegurances i més de 220 oficines pròpies, a més de les 5.300 oficines de “la Caixa”.

El canvi de denominació respon a una nova visió del món assegurador, per a un grup que dóna resposta a totes les necessitats dels clients en l’àmbit de les assegurances, gràcies a la seva transformació en una companyia multisegment, multicanal i multiproducte.

D’aquesta manera s’estableix una arquitectura amb marca monolítica capçalera, VidaCaixa, a la qual s’afegeixen denominatius de ram/segment per als diferents àmbits d’activitat: VidaCaixa Adeslas (salut), VidaCaixa estalvi (vida-estalvi i plans de pensions), VidaCaixa auto, VidaCaixa llar, VidaCaixa vida (vida-risc i accidents) i VidaCaixa empreses.

vidacaixaesquema.jpg

En aquesta nova arquitectura, la marca Adeslas, com a companyia líder del sector sanitari privat a Espanya i la xarxa assistencial més àmplia del mercat, aporta l’especialització en el ram de salut. Com deveu recordar, el 22 d’octubre de 2009, Criteria CaixaCorp va informar de l’acord per adquirir Adeslas –que va ser formalitzat el passat mes de juny– i de la integració d’aquesta companyia en l’estructura de SegurCaixa Holding (a partir del 2011, VidaCaixa Grup), reforçant així el lideratge del grup en l’àmbit assegurador espanyol.

La nova denominació del grup és un pas més en una estratègia empresarial orientada al client, que sota el posicionament al voltant dels valors de confiança, qualitat, proximitat i dinamisme, aporta solucions en l’àmbit de la protecció i de la previsió social, tant per a particulars com per a empreses i institucions.

VidaCaixa (que a partir del 2011 passarà a denominar-se VidaCaixa Grup) és el grup assegurador de “la Caixa”, integrat a Criteria CaixaCorp. El grup, líder en els mercats de previsió social complementària i de salut a Espanya, és presidit per Ricard Fornesa, Tomàs Muniesa n’és el Conseller Delegat, Màrius Berenguer n’és el Director General i Javier Murillo, el Director General Adjunt Executiu.

En el primer semestre del 2010, VidaCaixa va obtenir un benefici net consolidat de 108 milions d’euros, un 7,5% més que al juny del 2009. El volum total de primes i aportacions del grup va superar els 2.600 milions d’euros, amb un augment del 18%. Els rams de risc van obtenir un creixement conjunt del 46%, al qual ha contribuït de manera rellevant l’aportació del negoci d’Adeslas. El volum total de recursos gestionats pel grup supera els 32.000 milions d’euros.

Descarregar la nota de premsa