Publicador de continguts

La gamma de rendes vitalícies de VidaCaixa aconsegueix 1.700 milions d’euros en primes en el primer trimestre

El benefici net consolidat és de 275,2 milions d’euros fins al març, un 31,2% més
  • VidaCaixa abona 1.400 milions d’euros en prestacions entre gener i març, un 9% més. La meitat d’aquest import s’abona en forma de renda.
  • Les assegurances de vida-estalvi i els plans de pensions es consoliden com a excel·lents instruments d’estalvi a llarg termini en l’actual entorn de tipus d’interès, amb 2,6 milions de clients.
  • Un milió de clients estalvien amb VidaCaixa de manera sistemàtica, amb una aportació mitjana de 144 euros al mes.
  • MyBox Jubilació va superar el mes d’abril els 130.000 clients.

VidaCaixa ha obtingut un benefici net consolidat de 275,2 milions d’euros en el primer trimestre, un 31,2% més que en el mateix període de l’any anterior. Aquesta evolució del compte de resultats obeeix a tres factors: l’evolució positiva de les carteres de negoci, la progressió sostinguda dels recursos gestionats i, finalment, l’adquisició d’IMQ (Igualatorio Médico Quirúrgico) per part de SegurCaixa Adeslas, companyia participada en un 49,92% per VidaCaixa.

Les primes i aportacions en aquest període han crescut un 18% i se situen en els 3.758,3 milions d’euros, xifra que mostra una evolució molt positiva de la comercialització. Les rendes vitalícies impulsen una part important d’aquest creixement, ja que han registrat un total de 1.700 milions en primes en aquests tres mesos. En l’actual escenari de tipus d’interès, aquestes assegurances ofereixen rendibilitats interessants als estalviadors que volen protegir-se contra els reptes que planteja la longevitat mitjançant una mensualitat garantida per a tota la vida que complementa la pensió de jubilació. La gamma de rendes de VidaCaixa és la més àmplia i completa del mercat.

Fins al març, VidaCaixa ha abonat 1.456 milions d’euros en prestacions, un 9% més que l’any passat. Aproximadament la meitat, 650 milions, s’han pagat en forma de renda, un volum que ha crescut un 7% respecte al març del 2022. El volum de clients a Espanya i Portugal es manté estable en els 6,3 milions.

VidaCaixa gestiona 117.818,5 milions d’euros en actius (-0,5% respecte al març del 2022). D’aquests, 68.306 milions d’euros corresponen a assegurances de vida, 40.868 milions es concentren en plans de pensions i EPSV, 7.553 milions són de BPI Vida e Pensões i 1.091 milions són de Sa Nostra Vida. És previst que la integració formal de l’asseguradora balear finalitzi al llarg d’aquest any.

En termes de Solvència II, la ràtio de solvència sobre el capital requerit al tancament del primer trimestre ha estat del 153%.

Líders en protecció i estalvi a llarg termini

VidaCaixa és la primera companyia en assegurances de vida, amb una quota de mercat del 34,9% de les provisions, i en plans de pensions, amb un 33,8% del total del patrimoni gestionat en aquests productes.

Entre els seus clients a Espanya, 2,6 milions de persones estalvien per a la jubilació mitjançant els diversos instruments d’estalvi a llarg termini que ofereix la companyia: assegurances vida-estalvi o plans de pensions.

Gràcies a la reinversió dels interessos generats, la manera més eficient d’aportar a qualsevol d’aquests productes és l’estalvi periòdic mensual. Fins al març, prop d’un milió de clients estalvien de manera sistemàtica amb una aportació mitjana mensual de 144 euros.

Assegurances d’estalvi i rendes vitalícies

VidaCaixa ha comercialitzat 2.908,5 milions d’euros en primes d’assegurances d’estalvi, un 23,1% més que fa un any. El segment individual és el que més creix: un 31,6%, fins als 2.794,7 milions d’euros en primes, a causa de la bona evolució que han mostrat especialment les rendes vitalícies.

VidaCaixa ofereix la gamma de rendes vitalícies més àmplia del mercat, per tal d’adaptar-se a les necessitats de cada client. Entre gener i març, les primes de rendes vitalícies són les que més creixen, fins a arribar als 1.700 milions d’euros.

Entre totes les modalitats ofertes, han destacat en nova producció:

  • Renda Vitalícia Capital Reservat. A més d’una renda mensual per a tota la vida, aquesta assegurança garanteix com a capital de defunció la totalitat de la prima aportada, més un 1% addicional limitat a 600 euros.
  • Renda Vitalícia Inversió Flexible Plus. Aquesta modalitat té la particularitat que, a més de garantir un ingrés mensual complementari de per vida, ofereix al client la possibilitat de preservar la seva capacitat adquisitiva amb un mecanisme opcional d’ajustament a la inflació.

El servei MyBox Jubilació, que permet al client establir un capital objectiu per a la jubilació i un pla d’estalvi mensual per aconseguir-lo, gràcies a la combinació única de tres productes (pla de pensions / EPSV, un unit linked i assegurança de vida) en una sola contractació, ja disposa de més de 130.000 clients al tancament d’abril.

Les primes en assegurances d’estalvi col·lectives s’han situat en 113,8 milions d’euros, un 24% menys que fa un any.

Plans de pensions

Les aportacions a plans de pensions en el segment individual continuen registrant descensos a causa de les reduccions legals en els límits màxims. Al tancament de març s’han situat en 243,6 milions d’euros (-11,2%). Això no obstant, les aportacions de col·lectius han crescut un 20,5%, fins als 145,6 milions d’euros.

Els plans de pensions de VidaCaixa han registrat rendibilitats mitjanes anuals superiors a les del mercat en tots els períodes de referència: 4,82% a tres anys enfront del 4,6% del mercat, 2,06% a cinc anys enfront de l’1,50% del mercat i 2,84% a deu anys enfront del 2,70% del mercat.

Després d’un any 2022 amb caigudes generalitzades en els mercats financers, i en el qual les carteres mixtes han experimentat la pitjor rendibilitat dels últims 40 anys, la recuperació dels mercats torna a confirmar que les decisions d’inversió s’han d’orientar al llarg termini i que cal complementar-les amb una diversificació adequada per actius i zones geogràfiques.

L’assegurança de vida-risc

Les primes d’assegurances vida-risc han arribat als 460,7 milions d’euros, un 7,1% més que en el mateix període de l’any anterior. Mentre que a individuals s’han situat en els 233,4 milions d’euros (+13,3%), a col·lectius han arribat als 227,3 milions (-0,3%).

MyBox Vida, el primer producte de VidaCaixa en l’oferta MyBox del Grup CaixaBank, ha complert 4 anys des del seu llançament al mercat, en els quals ha arribat als 700.000 clients. En aquest primer trimestre, les primes d’aquest producte han estat de 74 milions, un 15,1% per damunt del valor de fa un any. La seva cobertura de malalties greus és una de les més completes del mercat i, com la resta de l’oferta MyBox, ofereix l’avantatge que la prima no s’incrementa durant els tres primers anys.

Per la seva banda, MyBox Vida Negocis, la proposta de valor per al segment dels negocis i les empreses, disposa de 160.000 clients.

 

Nota: aquests resultats es presenten sota el nou estàndard de report financer IFRS17, excepte la dada de recursos gestionats, que es calcula en base tècnica amb criteri NIIF4.

 

Descarregar la nota de premsa (PDF)

Descarregar imatge