Vés enrere

[F38][NdP-11] VidaCaixa tanca el tercer trimestre amb un resultat de 156 milions, un 9% més

VidaCaixa tanca el tercer trimestre amb un resultat de 156 milions, un 9% més

BARCELONA, 25 DE novembre DE 2009
  • Compartir

La base de clients individuals del Grup supera els 3,3 milions, i la d’empreses i col·lectius els 44.000

El passat 22 d’octubre, Criteria CaixaCorp va informar de l’acord per adquirir Adeslas i de la futura integració d’aquesta companyia en l’estructura de VidaCaixa, reforçant així el lideratge del Grup en el sector assegurador espanyol.

Els recursos de clients superen els 30.000 milions d’euros i consoliden el lideratge de l’entitat en el mercat de previsió social complementària a Espanya.

El volum total de primes i aportacions ingressades pel Grup és un 54% superior al del setembre del 2008, amb creixements en totes les línies d’activitat i especialment en estalvi.

Es manté la positiva evolució de les assegurances d’automòbils, on l’oferta s’ha ampliat amb el nou SegurCaixa Auto Negoci. L’estoc supera les 145.000 pòlisses i les primes creixen a un ritme del 81%.

VidaCaixa –el Grup Assegurador de “la Caixa”, integrat en el hòlding Criteria CaixaCorp– ha obtingut un benefici net consolidat de 156,2 milions d’euros durant els primers nou mesos del 2009, un 9% més que en el mateix període del 2008. La base de clients individuals s’ha incrementat en 146.152 persones, arribant als 3.351.764 assegurats i partícips, mentre que la base de clients empresa puja a 44.000, un 28% més que al setembre del 2008.

Les primes i aportacions comercialitzades pVidaCaixa Grup durant els primers nou mesos de l’exercici han pujat a 3.155 milions d’euros, la qual cosa suposa un creixement global del 54% respecte a l’exercici anterior, aconseguit gràcies als creixements positius en totes les línies d’activitat, però amb una especial incidència en el negoci d’estalvi. Així mateix, el volum de recursos gestionats supera els 30.000 milions d’euros, un 8% més que al setembre del 2008.

NEGOCI D’ESTALVI: El volum de primes d’assegurances de vida-estalvi gairebé duplica el de l’exercici anterior

En el negoci d’estalvi, format per les assegurances de vida-estalvi i els plans de pensions, tant per a clients individuals com per a empreses i col·lectius, s’han comercialitzat primes i aportacions per un valor superior als 2.600 milions d’euros en els nou primers mesos de l’exercici, la qual cosa suposa un creixement del 68% respecte a l’exercici anterior i confirma la positiva tendència mostrada en trimestres anteriors.

En l’àmbit de les assegurances de vida-estalvi, el volum de primes comercialitzades és prop del doble de l’import comercialitzat al setembre del 2008, i a això hi ha contribuït de manera especialment rellevant la Renda Vitalícia (abans anomenada PVI - Pensió Vitalícia Immediata), una assegurança de rendes per a clients individuals amb què complementar la pensió pública de jubilació, de la qual s’han comercialitzat primes per un valor de 840 milions d’euros.

Seguint en l’àmbit dels clients particulars, VidaCaixa ha iniciat recentment la seva tradicional campanya de final d’any en plans de pensions, que s’estendrà durant els mesos de novembre i desembre, i per a la qual s’ha afegit a l’extensa gamma de plans de pensions de la companyia un nou pla de pensions amb garantia de tipus d’interès –el nou PlanCaixa Doble Opció–, alhora que s’ha dissenyat una atractiva bateria d’incentius comercials amb què premiar els clients que duguin a terme aportacions o traspassos des d’altres entitats durant el període de campanya.

El negoci de col·lectius i empreses mostra també un creixement molt rellevant, del 69%, fruit del gran nombre d’operacions vinculades a jubilacions i prejubilacions.

NEGOCI DE RISC: Automòbils i Salut són els rams que mostren un creixement més gran

Ja són més de 145.000 els vehicles assegurats a través d’algun dels productes del ram d’automòbils que comercialitza VidaCaixa Grup, quan encara no s’ha complert el tercer aniversari del seu naixement. L’oferta inclou les assegurances SegurCaixa Auto, SegurCaixa Moto i SegurCaixa Auto Negoci, producte de recent llançament que assegura furgonetes de fins a 3.500 kg de pes, tant per a ús comercial com particular. Aquest ram ha aportat un volum de primes de 61 milions d’euros des del començament d’any, la qual cosa suposa un creixement del 81% respecte al setembre del 2008.

Així mateix, és també destacable el desenvolupament del negoci d’assegurances de salut, que amb un volum de primes de 37 milions d’euros, creix a un ritme del 29%.

Malgrat la complexa situació del mercat immobiliari a Espanya, que ha mostrat un cert impacte en les assegurances de llar i també en les assegurances de vida-risc, aquestes dues línies d’activitat mostren creixements positius des del començament d’any. Així, en el negoci de vidarisc, on es comercialitzen assegurances vinculades i no vinculades a préstecs, el volum de primes és de 333 milions d’euros, amb un creixement del 4% respecte al 2008, mentre que en el negoci de llar el creixement és del 9%, per a un volum de primes de 120 milions d’euros. Recentment, el Grup ha completat la seva oferta d’assegurances multirisc amb el llançament del nou SegurCaixa Negoci, una assegurança que proporciona cobertura davant els riscos que amb més probabilitat poden afectar el contingut i el continent dels locals comercials, despatxos o magatzems de les petites i mitjanes empreses i els comerços.

Acord d’Adquisició d’Adeslas per part de Criteria CaixaCorp

El passat 22 d’octubre, Criteria CaixaCorp va informar de l’acord per adquirir Adeslas i de la futura integració d’aquesta companyia en l’estructura de VidaCaixa, reforçant així el lideratge del Grup en el sector assegurador espanyol.
Amb aquesta operació, VidaCaixa-Adeslas, Criteria i el Grup "la Caixa" se situaran com a referent indiscutible en el sector espanyol d'assegurances de vida i salut. Les sinèrgies que s’establiran entre les companyies permetran d’accedir a un univers amb més de sis milions de clients, entre individuals i col·lectius, un canal de distribució compost per més de 1.800 agents i corredors d’assegurances i 223 oficines, a més de les més de 5.000 oficines de “la Caixa” i de la xarxa comercial pròpia de VidaCaixa. Així mateix, gestionarà un grup líder a Espanya en clíniques privades.

Impuls a les iniciatives de Responsabilitat social corporativa

En línia amb els seus valors corporatius –Confiança, Qualitat i Dinamisme– i amb les seves conviccions d’acompliment sostenible i responsable, el Grup ha anunciat recentment la seva adhesió a tres importants iniciatives en aquest àmbit, com són: el Pacte Mundial de les Nacions Unides (Global Compact); l’Aliança Empresarial per a la Vacunació Infantil, col·laborant amb GAVI Alliance, i els Principis d’Inversió Responsable de les Nacions Unides (PRI). Aquestes adhesions són un reflex de la voluntat del Grup de dur a terme la seva activitat d’una manera compromesa amb el desenvolupament sostenible de la societat.

Certificació com a Empresa Familiarment Responsable

Al seu torn, recentment, VidaCaixa ha obtingut la certificació d’Empresa Familiarment Responsable (efr), atorgada per la Fundació MásFamilia. Aquest certificat suposa el reconeixement oficial a la implantació d’un model de gestió que, a través d’un procés de millora contínua, fomenta l’equilibri Empresa, Treball i Família amb una sèrie de mesures concretes.

En aquest sentit, VidaCaixa és una companyia que es caracteritza per gestionar el seu negoci de manera responsable, i, en conseqüència, la certificació obtinguda suposa un reconeixement a les seves polítiques en l’àmbit de la conciliació i la igualtat. Per mitjà d’aquestes, s’estableix un compromís mutu entre la companyia i els seus professionals, que permet aconseguir una implicació més gran amb el projecte empresarial, i al mateix temps facilitar l’atracció i retenció del millor talent.

VidaCaixa Grup, anteriorment denominat CaiFor, és líder en el mercat espanyol d’assegurances i plans de pensions. Opera a través de les companyies VidaCaixa i SegurCaixa i estructura la seva activitat a partir de dues grans àrees: productes i serveis per a particulars, i productes i serveis per a col·lectius i empreses. El Grup és presidit per Ricard Fornesa, Tomàs Muniesa n’és el Conseller Delegat i Màrius Berenguer, el Director General.

En l’àrea de clients particulars, VidaCaixa ofereix un ampli ventall d’Assegurances de Vida- Risc, Salut i Estalvi i de Plans de Pensions, mentre que SegurCaixa ofereix Assegurances de la Llar, Autos i Accidents. D’altra banda, en l’àmbit de col·lectius i empreses, la divisió especialitzada VidaCaixa Previsió Social proveeix aquest mercat d’Assegurances de Vida, Salut i Accidents i Plans de Pensions.

Descarregar la nota de premsa