Publicador de continguts

VidaCaixa obté un benefici net de 100 milions d'euros en el primer semestre, un 13% més que al junt del 2008

El Grup mostra un fort creixement en el volum de primes ingressades, impulsat pel negoci d’assegurances de vida-estalvi

VidaCaixa Grup, líder en el mercat espanyol d’assegurances de vida i plans de pensions, opera a través de les companyies asseguradores VidaCaixa i SegurCaixa

La base de clients individuals del Grup s’ha incrementat en 150.000 respecte al primer semestre de l’exercici anterior i s’acosta als 3,3 milions de persones

Els recursos en gestió del Grup pugen a 29.329 milions d’euros, un 4,6% més, amb creixements semblants en els negocis de plans de pensions i d’assegurances de vida

En el negoci d’estalvi, es tanca el primer semestre amb un volum de primes i aportacions superior als 1.800 milions d’euros, la qual cosa suposa un augment interanual del 72%

VidaCaixa –el Grup Assegurador de “la Caixa”, integrat en el holding Criteria CaixaCorp– ha obtingut un benefici net consolidat de 100,6 milions d’euros durant el primer semestre del 2009, un 13% més que dotze mesos enrere. La base de clients individuals s’ha incrementat en 147.934 persones, arribant als 3.296.492 assegurats i partícips, mentre que la base de clients empresa puja a 41.000, un 25% més que al juny del 2008.

Durant els primers sis mesos de l’exercici, VidaCaixa ha comercialitzat primes i aportacions per un valor de 2.238 milions d’euros, la qual cosa suposa un important creixement del 57% respecte al juny del 2008.

A aquest increment hi ha contribuït de manera destacada el negoci d’estalvi, especialment les assegurances de vida-estalvi, de les quals s’han comercialitzat 1.259 milions d’euros en primes, un 106% més que al juny del 2008. Els principals impulsors d’aquest desenvolupament, amb un creixement del 141%, han estat els productes per a clients individuals, especialment els de rendes vitalícies i també els PIES (Pla Individual d’Estalvi Sistemàtic). Tots dos productes gaudeixen de beneficioses característiques financeres i fiscals, que els converteixen en els instruments ideals per generar i gestionar l’estalvi finalista. D’altra banda, les assegurances de vida-estalvi col·lectives comercialitzades per VidaCaixa Previsió Social –la divisió de VidaCaixa especialitzada en aquest negoci– també han mostrat una evolució excel·lent durant els primers sis mesos de l’any, amb un creixement del 47%, fruit de l’increment en les operacions de plans de prejubilació i jubilació.

En el negoci de plans de pensions, el volum d’aportacions ingressades ha estat de 570 milions d’euros, amb un excel·lent ràtio de creixement del 26% respecte al juny del 2008. Destaca el ritme de desenvolupament dels plans de pensions d’ocupació, les aportacions dels quals han crescut a una taxa del 60%, producte un cop més de l’increment en les operacions de plans de jubilació. Les aportacions a plans del sistema individual no s’han quedat pas enrere i, amb un volum de 387 milions d’euros, han crescut a un positiu ritme del 15%.

Pel que fa als recursos gestionats pel Grup, aquests superen els 29.300 milions d’euros, amb un creixement interanual del 5%, fruit de creixements similars en els negocis d’assegurances i plans de pensions.

En l’àmbit de les assegurances de risc destaca l’evolució del ram d’autos, que, malgrat la seva joventut, acumula un volum de primes de 35 milions d’euros, xifra que representa un creixement del 76% respecte a l’exercici precedent i el consolida com un ram d’importància estratègica en l’oferta del Grup. L’estoc de vehicles assegurats per SegurCaixa Auto i SegurCaixa Moto, a 30 de juny, supera els 135.000.

D’altra banda, les assegurances de salut han acumulat un volum de primes semblant al del ram d’autos, amb 37 milions d’euros, i un creixement interanual del 28%. Aquesta dada recull el vigor en el desenvolupament de les assegurances d’assistència sanitària i incapacitat laboral per a pimes i autònoms. El Grup comercialitza també assegurances d’assistència sanitària i dental per a clients individuals, les primes de les quals s’han incrementat un 19% respecte al 2008.

En el ram d’assegurances de la llar, i malgrat les dificultats derivades de l’entorn actual en el sector immobiliari del nostre país, el creixement en primes respecte a l’exercici precedent ha estat del 6%, amb un volum de 81 milions d’euros. A 30 de juny de 2009, el nombre de llars cobertes amb productes de la gamma de multiriscos de la llar de SegurCaixa supera les 730.000. Així mateix, les assegurances de vida-risc i accidents també han crescut a un ritme del 6%, amb un volum de primes de 256 milions d’euros.

Al tancament del primer semestre, el Grup ocupa la quarta posició del rànquing de primes en assegurances totals, escalant 5 posicions respecte a la situació a desembre del 2008. La seva quota de mercat puja a un 5,42%, respecte al 3,44% al tancament del 2008.

Al juny d’aquest any, VidaCaixa va ampliar els seus Recursos Propis amb un increment de capital de 84 milions d’euros subscrit íntegrament per Criteria CaixaCorp. El desembors s’ha produït amb l’objectiu de refermar el fort creixement del Grup, bo i mantenint el seu elevat nivell de solvència.

VidaCaixa Grup, anteriorment denominat CaiFor, és líder en el mercat espanyol d’assegurances i plans de pensions. Opera a través de les companyies VidaCaixa i SegurCaixa i estructura la seva activitat a partir de dues grans àrees: productes i serveis per a particulars, i productes i serveis per a col·lectius i empreses. El Grup és presidit per Ricard Fornesa, Tomàs Muniesa n’és el Conseller Delegat i Màrius Berenguer, el Director General.

En l’àrea de clients particulars, VidaCaixa ofereix un ampli ventall d’Assegurances de Vida- Risc, Salut i Estalvi i de Plans de Pensions, mentre que SegurCaixa ofereix Assegurances de la Llar, Autos i Accidents. D’altra banda, en l’àmbit de col·lectius i empreses, la divisió especialitzada VidaCaixa Previsió Social proveeix aquest mercat d’Assegurances de Vida, Salut i Accidents i Plans de Pensions.

Descarregar la nota de premsa