Publicador de continguts

VidaCaixa obté un resultat de 51,9 milions d'euros, un 6,5% més que al març del 2009

A data d’avui, la base de vehicles assegurats pel Grup entre cotxes, motos i furgonetes arriba als 200.000

El Grup gestiona un volum de recursos de clients pròxim als 32.000 milions d’euros, un 11% més que al març de l’any anterior

Destaca especialment el desenvolupament del negoci de risc, les primes del qual creixen un 23% interanual impulsades pels rams d’Autos i Salut

En el negoci d’estalvi, després d’un extraordinari exercici 2009, en el primer trimestre del 2010 es mantenen alts volums de comercialització

Les noves assegurances per a pimes i autònoms –SegurCaixa Negoci i SegurCaixa Auto Negoci– es desenvolupen a un ritme excel·lent, ja que aporten una mitjana de 150 noves pòlisses al dia

La base de clients individuals s’amplia en 180.000 persones respecte al març de l’any passat, amb la qual cosa se superen els 3,4 milions

En el primer trimestre del 2010, VidaCaixa –el Grup Assegurador de “la Caixa”, integrat en el hòlding Criteria CaixaCorp– va obtenir un benefici net consolidat de 51,9 milions d’euros, un 6,5% més que al març del 2009. El nombre de clients individuals puja a més de 3,4 milions de persones, un 6% més que en el primer trimestre del 2009, mentre que el nombre d’empreses clients supera les 47.000, un 22% més.

El volum total de primes i aportacions del Grup en el primer trimestre del 2010 se situa prop dels 1.300 milions d’euros, amb un creixement del 2% respecte al març del 2009. Destaca l’evolució del negoci de risc, un àmbit en el qual tots els rams creixen a ritmes de dos dígits, amb una especial contribució de les assegurances d’autos i de salut. En l’àmbit de l’estalvi, el resultat del primer trimestre de l’any és també molt positiu, amb 979 milions d’euros en primes i aportacions, la qual cosa suposa aconseguir nivells semblants als del primer trimestre de l’exercici 2009, un període que va ser extraordinari per a aquest negoci.

NEGOCI DE RISC: Creixements per damunt dels dos dígits en tots els rams

En l’àmbit de les assegurances de risc, tots els rams mostren creixements positius, i en alguns casos, com salut i autos, molt elevats. El volum més gran de primes el concentren les assegurances de vida-risc i accidents, que es desenvolupen a un ritme del 16%, superant els 197 milions d’euros, impulsades pel negoci per a grans empreses i col·lectius, que aconsegueix compensar el menor ritme del negoci individual, com a conseqüència de l’estancament en el sector immobiliari. Malgrat aquest escenari, el ram d’assegurances de la llar de VidaCaixa –amb SegurCaixa Llar, l’assegurança multiriscos de la llar, com a principal exponent– continua mostrant un excel·lent creixement del 20% en primes respecte al mateix període de l’exercici precedent.

Destaca el creixement de les assegurances del ram d’autos, que disposen d’una base de vehicles assegurats que supera els 200.000 en la data d’emissió d’aquesta nota. L’oferta inclou les assegurances SegurCaixa Auto, SegurCaixa Moto i SegurCaixa Auto Negoci, un producte llançat durant el tercer trimestre del 2009, que assegura furgonetes de fins a 3.500 kg de pes, tant per a ús comercial com particular. Aquest ram ha aportat un volum de primes de 24 milions d’euros des del començament d’any, xifra que suposa un creixement del 95% respecte al març del 2009. Finalment, és també destacable el desenvolupament del negoci d’assegurances de salut, que inclou assegurances d’assistència sanitària i dental, així com de cobertura d’incapacitat laboral transitòria, tant per a particulars com per a pimes i autònoms, i que, amb un volum de primes de 49 milions d’euros, creix a un ritme del 36% respecte al primer trimestre del 2009.

NEGOCI D’ESTALVI: Es manté l’excel·lent desenvolupament

El del 2009 va ser un exercici extraordinari per als productes del segment de l’estalvi i en el primer trimestre del 2010 s’ha mantingut aquesta tendència positiva. En el cas de les assegurances de vida-estalvi, el comportament ha estat desigual entre els negocis per a particulars i per a empreses i col·lectius. Així, els productes per a clients particulars –com poden ser les rendes vitalícies o els capitals diferits– creixen a un ritme superior al de l’exercici precedent, mentre que en el negoci per a col·lectius i empreses l’activitat s’alenteix moderadament, fruit de la disminució en el ritme d’aparició d’operacions de reestructuració, que van créixer significativament el 2009. En total, amb un volum de 689 milions d’euros, les primes cedeixen un 4% respecte a l’exercici precedent.

Pel que fa al negoci de plans de pensions, el volum d’aportacions al tancament del primer trimestre del 2010 es manté pràcticament igual que el del primer trimestre del 2009, amb 290 milions d’euros. En aquest àmbit cal destacar que VidaCaixa va ser guardonada recentment, pel diari Expansión, amb 3 dels 6 premis atorgats a les millors gestores i plans de pensions de l’any. Entre els reconeixements destaquen els Premis a la Millor Gestora de Plans de Pensions en les categories de Renda Fixa i de Mixtos. Aquest resultat és molt significatiu, encara més tenint en compte que ja es van aconseguir tres premis en l’edició anterior i es repeteix com a millor gestora del mercat en renda fixa, en un entorn molt diferent en els mercats.

Descarregar la nota de premsa